mandag den 19. juni 2017

Hjemmelavet agurksalat - smagen af sommer!

Noget af det jeg elsker ved sommeren er, at man alt virker så frodigt og godt. I drivhuset (hos mine forældre... Vi har ikke sådan et...) bliver der fyldt med agurker, tomater og vindruer - og tiden er inde til at lave en masse syltede glas... med.... AGURKSALAT!

Opskriften er fra min mor og noget så simpelt! Men derfor smager den nu alligevel bare rigtig godt - og sådan helt rigtig! Præcist som den skal!

Alt du skal bruge er agurker, eddike, vand, sukker og lidt peber... - og det tager kun lige et par minutter! Forresten... I forhold til blandingen... Jeg bruger 2 dl af hver. Forresten så elsker jeg, at man bare kan bruge de agurker, som er blevet lidt kedelige i stedet for at smide dem ud! Lækkert ik?

Ingredienser:


  • 3 store agurker
  • 1 del eddike
  • 1 del sukker
  • 1 del vand
  • Peber (efter smag)

Vejledning:


  1. Bland eddike, sukker, vand og peber godt sammen, så sukkeret er helt opløst.
  2. Skær agurkerne MEGET tynde - jeg bruger et rivejern - ned i lagen.
  3. Rør godt rundt og hæld det i glassene. (Jeg placerer agurkerne først, så det ikke sprøjter over alt)
  4. Forsegle og vask glassene --> Færdig!

Det færdige resultat


Jeg fik forresten to af disse glad ud af portioner - og det smager skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...