onsdag den 17. juli 2013

Chokolademüsli med en masse lækkerier

En af de første fitness/sundheds/motions-blogs, som jeg begyndte at følge med på var Danica og Rasmus' Fit for livin-blog, Det er en blog, som jeg synes inspirerer og motiverer - til tider er der opskrifter, challengers og en gang imellem tager de seriøse emner op, ex. om hvornår sundhed fylder for meget - en relevant diskussion! (ikke at resten ikke også er seriøst!)

Men hvad har det nu med chokolademüsli at gøre? Jo... Fit4livin (som er den måde I finder bloggen på) har nemlig lavet et samarbejde med andre blogs af samme type, og ud af det samarbejde er kommet Gymbag - en platform for sundhedsblogs! Jeg synes personligt at det er et fedt tiltag og gennem Gymbag fandt jeg så bl.a. Stinna og inspirationen til denne müsli stammer fra hende! Jeg har tilpasset den os og vores smagsløg, men grundtanken er fra Stinna - faktisk er det vist egentlig kun de forskellige mængder, som er anderledes?! - og hold fast en lækker müsli det giver!

Jeg tænker, at jeg næste gang vil prøve at bruge pistacier i müslien - ud over det der allerede er og måske nogle frysetørrede hindbær!

Ingredienser

  • 25 g smør
  • 2 spsk. honning
  • 3-4 spsk. kakao
  • 4 dl havregryn
  • 100 g. mandler
  • 50 g. kokos
  • 50 g. mørk chokolade

Vejledning

  1. Smelt smør, honning og kakao sammen på panden - rør det godt sammen.
  2. Hak mandlerne fint - der må gerne være lidt bid, så ikke for fint!
  3. Hæld havregryn, kokos og mandel i panden og rør godt rundt, så hele blandingen får kakao over sig - ikke nødvendigvis dækket, men alligevel lidt over det hele...
  4. Lad blandingen stå lidt og tage farve og blive lidt tyk/klumpet.
  5. Hak chokoladen og hæld det i panden.
  6. Rør hurtigt rundt og tag panden af.
  7. Hæld müslien over i et andet fad og lad det køle.

Det færdige resultat

Det er altså en lækker kombi - ikke ligefrem den sundeste...
Men god er den altså! En rigtig weekend müsli!
 
Lækker morgenmad! Se det der syn glæder man sig til ;)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...