onsdag den 11. juni 2014

Madpakken #5 - og sikke et vejr!

Her hjemme går det godt!! Her er varmt... Meget varmt! - og det betyder at maden er derefter! I dag har vi derfor fået koldskål til aftensmad: Hurtigt, nemt og KOLDT!

- og nemt og hurtigt er egentlig stikord for maden lige for tiden! Jeg hverken orker eller har lyst til at stå inde i køkkenet, når vejret er sådan! Sputnikken elsker at være ude og i dette vejr har vi badebassin og telt oppe - og løbecyklen bliver brugt hver dag! Det er SKØNT og jeg nyder det! Det hjælper en del på det, at jeg virkelig er blevet disciplineret i forhold til mit arbejde. Jeg har nemlig bestemt mig for, at jeg ikke må vænne mig til at arbejde hjemme - med den nye skolereform bliver det jo forbudt og så kan jeg lige så godt lade være med at vænne mig til det! Så jeg bruger skolens computere - vi har fire til deling for hele staben... Så det kan lidt være en kamp at få en, men det går og ellers må man jo kopiere i stedet... - og andre gange må man vente til der bliver plads! I de tilfælde bruger jeg dog tiden på at rydde op ;)

Dette er forresten en af mine ynglings madpakker - og Sputnikkens første! Jeg gik næsten all in! Mine overvejelser kommer i næste indlæg, men jeg kan love at der var mange og jeg var meget - ja nærmest - angst! For hvordan er det nu lige med alle de regler og hvad er en sund madpakke i virkeligheden?? Hvor meget? - og hvor mange forskellige ting??

Ja, man kan roligt sige, at jeg har lært noget!

Min søde Dino er forresten lavet af denne dino-form fra Kitchen4kids.dk - og se lige hvor flot det bliver! Det er da ikke til at stå for!

Indhold:

  • To dinoer: To skiver rugbrød klappet sammen med leverpostej mellem sig.
  • En skive rugbrød skåret i 4 små kvadrater med sardel (nogle staver det vist sardell)
  • Fiskhaps (det er den der ligner fisk)
  • Ostehaps
  • Snackagurker
  • Æbleskiver (i stanniol)

Det færdige resultat


Det ser da meget godt ud? 
Jeg er helt vild med de forme, men hvor var det egentlig en halv stor madpakke... 
Men mere om det næste gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...