søndag den 18. august 2013

Amerikansk suppe - lækker og frisk vegetarsuppe

Jeg elsker suppe! Mr. X elsker suppe! Sputnikken er ved at lære at spise suppe ved brug af en bolle eller flutes - også kaldt "Dyp i suppe"-metoden!

Jeg er egentlig vokset op med tomatsuppe, klarsuppe og aspargessuppe - og det var det... Indtil en dag i mine teenageår, at min skønne mor en dag serverede denne suppe! Siden da har det været den absolut favorit hos mig og i vores studietid blev den tit serveret! Derfor skal den selvfølgelig deles med jer - og det er præcis som min mor laver den! (så egentlig er det vel en mormor-mad-opskrift?)

Ingredienser (4-5 personer - eller 2,5 x 2 dage)

  • Lidt olie
  • 2 løg
  • 1 fed hvidløg
  • ½ spsk. karry
  • 1 ds. hakket tomat
  • 1/4 l. madlavningsfløde
  • 2 boullionterninger (grøntsag)
  • 1 l. vand
  • 1 stor dåse fersken
  • Icebergsalat

Vejledning

  1. Sæt en stor gryde over med lidt olie og karry
  2. Hak løg og hvidløg
  3. Svits løgblandingen i gryden
  4. Tilsæt tomat og madlavningsfløde - lad det koge lidt
  5. Tilsæt terninger og vand.
  6. Lad det koge op og derefter simrekoge i mindst 30 minutter - helst over 1 time (den bliver bedre, fyldigere og rundere)
  7. Skær fersken i tern og tilsæt 10 minutter før du serverer suppen
  8. Skær iceberg-salaten i gode mundrette stykker
Serveres således: Placer iceberg i tallerkenen og hæld suppe over.

Det færdige resultat


Som sagt er det familiens absolutte favorit!
Den smager simpelthen fantastisk og den er endnu flottere i virkeligheden!

Forresten jeg har andre steder fået serveret suppen med sprødt bacon eller rejer
 - det er ikke lige mig, men hvis du har lyst til at eksperimentere er det jo en mulighed ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...