søndag den 21. juli 2013

Kyllingeburger med kyllingefilet - sååå lækkert og simpelt at det burde være forbudt!

Som I nok har fanget er jeg vild med kylling og jeg synes det er hyggeligt - især i varmen - at spise noget så frisk og lækkert som burgere! Så da Mr. X hev en pakke kyllingefileter op... ja... så måtte det bare blive til en omgang burgere!

Er der forresten andre end mig, som synes det er meget meget varmt? Er efterhånden godt øm og hold da fast hvor får jeg læst en masse bøger! Sputnikken elsker udeleg med motorcyklen, græsklipperen og VAND! Ja... Vi nyder sommerferien - men mere end 25 grader behøver det nu alligevel ikke at være ;) Vi er jo slet ikke vant til varmen mere!

Ingredienser

  • 300 g kyllingefilet
  • Salt og peber
  • Mel
  • Rørt æg
  • Rasp
  • Smør

Andet

Vejledning

  1. Bland lidt salt og peber i melet
  2. Vend kyllingebrysterne i mel, videre i den rørte æggemasse og så til sidst i rasp.
  3. Steg de panerede kyllinger - jeg steger altid i smør - indtil de er gyldne eller næsten færdige
  4. Læg dem i et fad og send dem en tur i ovnen - bare mens burgerne alligevel bliver varme

Den samlede burger!

  1. Del bollen i to
  2. Fordel lidt cremefraice-dressing i bund og top.
  3. Placer bøffen på bunden, salat på bøffen og toppen på salaten!
Personligt synes jeg ikke den behøver mere end det ;)

Det færdige resultat

- men jeg elsker den her version!
Det bliver nemlig ikke meget nemmere og hurtigere
- og så elsker jeg det bid det giver!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...