fredag den 15. november 2013

Gammeldaws hvidkål - på rigtig sønderjysk maner!

Jeg elsker sønderjysk mad! Altså virkelig elsker det! Jeg er vild med grønlangkål (som min mor laver den) og jeg kan slet ikke leve uden gammeldaws hvidkål! Så selvfølgelig skal I da også have den opskrift - hvis man kan kalde det en opskrift! For jeg har ingen som helst mål på det!

Jo.... Selve hvidkålen.... Den køber jeg fra Sønderjydsk Kål. Jeg gider nemlig ikke rigtig hakke, koge osv... For det første synes jeg aldrig det bliver rigtig... Det lugter hellere ikke vildt godt og så tager det rigtig lang tid! Så det køber jeg.... Hvis jeg ikke lige er forbi min mor - så laver vi det nemlig i kæmpe portioner derhjemme... Til fryseren hos mine forældre, min søster og os! Jo, så er der gang i køkkenet og det er HYGGELIGT!

Men ja, mål kan jeg ikke give jer... Til gengæld kan jeg fortælle hvordan jeg gør, og hvad jeg putter i!


Ja... Det er virkelig en dårlig opskrift - jeg ved det!
Men det er altså sådan jeg gør! Jeg har forsøgt at skrive det bedre ned...
Men... Det lykkes ikke rigtig!
Til gengæld smager det fantastisk!
Husk, at det smager helt og aldeles fantastisk!
- og konsistensen skal være blød, men lidt grov!
- og nej, det skal ikke være en stuvning! Det skal kunne stå fast!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...