torsdag den 5. december 2013

Julen 2013: Juledekorationerne i det lille hjem!

Det der jul... Det er altså noget hyggeligt noget!

Herhjemme går vi først rigtig i juleposition fredagen før d. 1. advent. Fredag og lørdag bliver der pyntet op, bagt julebag og lavet juledekorationer.

I år har jeg lavet tre stykker.

  1. En juledekoration -  bare fordi der var gran tilbage!
  2. En adventskrans, som har forandret sig lidt i forhold til det vi plejer! (Normalt bruger jeg nemlig høje, tynde, hvide lys - i år er det små tykke røde lys!)
  3. En juledekoration med et kalenderlys - og ja, den har jeg ikke lige fået taget billeder af!

Året juledekorationer kom altså til at se således ud:

Jeg er slet ikke lige så kreativ, som resten af kvinderne i min familie - til gengæld er jeg MEGET gammeldags! Jeg er til mørkegrøn gran, røde sløjfer - måske med lidt guld på - og ellers helt naturlige ting - max. med et stejf af guld! Så moderne er det ikke ligefrem... Der er hverken sort, hvidt, sølv, lilla eller  blå i mine dekorationer - og egentlig hellere ikke særlig meget i min generelle julepyntning.

Men hvor er det altså hyggeligt! Lysene er blevet tændt rundt om i det lille hjem, der bliver hygget med julekalendrer og så er vi så heldige, at JULEMANDEN kommer forbi med noget i sokken hver dag! Det er især SPUTNIKKEN meget imponeret over!

I den næste tid kommer der nok til at være ekstra meget om jul... Julemad, juletraditioner, julegaver og meget mere, men jeg lover (!) at det kun bliver ved resten af året! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...