fredag den 23. maj 2014

De "grønne" fingre! - eller...

Det kan egentlig siges meget meget kort... Jeg ejer ikke rigtig de der berømte/berygtede grønne fingre... Min evne til at slå planter - især blomster - ihjel er nærmest legendariske... Om jeg vander dem eller ej er ligegyldigt! De dør - og på rekord hurtig vis!

Mennn jeg prøver og det bliver altså bedre! Jeg har bl.a. nu haft en basilikumplante siden februar og den lever stadigvæk og leverer friske blade til min mad! Det skal så siges, at den ikke har det VILDT godt lige nu... Sputnikken besluttede at vande den - meget, rigtig meget - mens vi lavede mad og jeg stod med ryggen til... Ja... Bladene er blevet MEGET blege?? (Hr. X har siden konstateret, at det måske havde været en god ide, hvis jeg havde tappet noget af vandet bagefter... Jo jo... Det er nemt at være bagklog, Hr. X! ;)  )

Nå, men jeg prøver altså! Jo jo, ærteplanten og majsplanten fra Sputnikkens vuggestue blev aldrig rigtig til noget - eller ærterne satte da stilk... og døde så... Men jeg kan jo ikke gøre for, at det lige giver skybrud lige når vi ikke er hjemme og det hele så flyder over! (PS. min svigerfar har siden lært mig, at man skal lave HULLER i BUNDEN!) - og majsen blev altså stor og alt mulig!! At den i november så stadig ikke var klar til at blive spist... Jeg ved det ikke... og jeg forstår det ikke! Men altså... ja...

I år prøver vi så igen! Huller i bunden: TJEK! Sikre planter: TJEK! Lækre børneredskaber (Det er jo SELVFØLGELIG Sputnikkens projekt! ;) ): TJEK!

- Og ved I hvad?? PRØV LIGE AT SE!!
Jep! Der er kommet grønne planter og blade i min radiseskål! 
(Please sig, at det er radiseblade og ikke en eller anden ukrudt!!!) 
Sputnikken og jeg er super glade og har danset lidt rundt, inden vi selvfølgelig gav det hele vand! 
Vi har forresten plantet - ud over radiserne - gulerødder, ærter, purløg OG asters! 
(det sidste er åbenbart en farverig blomst, som det skulle være umulig at lave noget forkert ved!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...