tirsdag den 27. maj 2014

Fra vuggestue til børnehave - forberedelser del 2! - og anmeldelse!

Så kom vi til madpakken!

Når man skal vælge en madpakke er der mange ting, som man skal overveje - og de overvejelser begyndte jeg på d. 22. januar! Hvorfor der?? Jo... Den 21. var jeg nemlig til bestyrelsesmøde og kunne lige som fornemme, at min søn nok ikke startede EFTER sommerferien og hvorfor så ikke finde den helt rigtige allerede nu, så jeg var klar og ikke endte med en jeg egentlig ikke brød mig om?

Og så gik jagten igang! Jeg vidste at:

  1. Den skal være praktisk.
  2. Der skal ikke være alt muligt bla i den - Sputnikkens mad skal jo være i den!
  3. Sputnikken skal kunne åbne den.
  4. Den skal være opdelt i flere rum.
  5. Det må gerne være en de andre ikke lige har.
  6. Det må gerne være lidt fin! ;)
Og hvad fandt jeg så? Jo, jeg var bl.a. forbi Kitchen4kids.dk og der fandt jeg MADKASSEN! Nemlig denne:


Først og fremmest synes jeg at det er lidt fedt, at man kan se IND i madkassen 
- elsker at Sputnikken hver morgen bruger tid på at studere indholdet!
Samtidig er den super nem at åbne med den gule spænde!
Det er en Sistema og den hedder LunchCube
Den indeholder ingen phtalater eller BPA - og så er den da lidt fin!

Inden i ser den sådan ud! Det store rum lukkes med den der plade og så bøjer man det lukkede rum over de to andre rum. Nemt og praktisk! 
Det store rum kan godt være lidt svær at åbne for en gut på 2 år og 9 måneder 
- altså ikke den gule, men den lille blå - 
men der hjælper pædagogerne gerne og om lidt har han selv lært det!
Han elsker forresten sin madpakke - han er super stolt over den og elsker at have madpakke med.

- og så er han den eneste det har den... Derhenne... Jeg blev nemlig så vild med hans - da den lå i kurven, at jeg kom til at købe den i LILLA til mig selv!
Jeg bruger den hver dag og elsker helt ærligt at det hele ikke er blandet sammen
 OG at jeg pænt kan adskille og se det hele på en gang!
Samtidig er den nem at vaske op - i hænderne - jeg har nemlig IKKE en opvaskemaskine... Den  kan også tåle at blive tabt... og det giver åbenbart ikke engang skrammer!

Alt i alt 4,5 ud af 5 stjerner!Hvorfor 4,5 og ikke 5? Fordi jeg endnu ikke helt har fundet ud af, hvordan jeg skal få has navn til at stå på... - og det er jo egentlig mest min egen skyld ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...