mandag den 19. maj 2014

Fra vuggestue til børnehave - forberedelser del 1!

Nå, men så kom vi til det... Min søns overgang fra vuggestue til børnehave... I virkeligheden er det ikke verdens største forandring for ham... Han leger hver dag med børnehavebørnene, han spiser ofte med dem og han kan til hver en tid lege med vuggestuebørnene og de gamle pædagoger. Nu skulle dette indlæg jo have været før han startede i børnehaven - som er samme sted som vuggestuen - men det hele gik pludselig meget stærkt og nu er han altså startet!

Derfor er jeg også super glad for, at jeg længe har gjort mig tanker om det! Det gik nemlig meget stærkt - og ja, det kan da godt være, at der trillede en tårer eller 100, men fysisk var vi klar! (Psykisk har jeg ikke helt fattet det endnu!)

Jeg tror, at det var sidst i januar eller i starten af februar, at jeg gik på jagt efter en madkassen til Sputnikken. Det skulle ikke være en som alle andre og den skulle være praktisk - og jeg fandt en! Men jeg fandt også noget andet, og den vil jeg starte med! Jeg blev nemlig rigtig fanget af det med at lave madpakker - endte bl.a. med at købe to bøger om madpakker, som helt ærligt - set i bagspejlet - først bliver rigtig brugbar om mindst et år... Jeg gik måske lidt over gevind! Til gengæld gjorde jeg også nogle super fede fund!

Bl.a. denne geniale ting:
Det er ret logisk... Man placerer den på et stykke rugbrød, franskbrød eller lignende og trykker ned! Ud kommer en eller to dinosaurusser! I LOVE IT! Herhjemme bruger jeg den især til klapsammen-madder. Gerne med leverpostej - og Sputnikken elsker at hjælpe og det kan han jo nemt gøre, for det er bare at trykke ned! - og i følge pædagogerne (det er så det gode ved at jeg er sent på den...) så er han vild med den og synes det er så sjovt, at maden ligner et dyr! Udstikkeren her er fra KitchenCraft og jeg er helt ærlig vild med den!

Det geniale gejl kan I forresten finde på her denne geniale webshop! Jeg har før været forbi Kitchen4kids.dk og jeg er helt ærlig vild med den shop...! Det er her jeg har fundet Sputnikkens første køkkenkniv og jeg har allerede kig på de næste - og jeg har også fundet en masse andet gejl derinde, som jeg bruger til at gøre hverdagen lidt sjovere og samtidig vende min søn til at lave mad med mig i køkkenet! Han elsker at være med og Dorthe - som ejer webshoppen - har lige alt det der skal til!

Hov - mit indlæg blev lige lidt længere end ventet, så madkassen - som er SÅÅÅÅ fed - venter jeg med til næste gang! Ellers bliver det et MEGET langt indlæg at læse! ;)

Andre end mig, som er gået en lille bitte smule over gevind i gejl til madpakken? (og ja, det bliver "værre" ;))

Ps. Sputnikken er jo VILD med flyvemaskiner og helikoptere, så jeg har kig på et par spændende ting derinde - ud over et sæt nye knive ;) Men det kommer jeg til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...