tirsdag den 4. juni 2013

Chokoladepandekager - "rester" bliver til dessert

Jeg elsker pandekager! Sputnikken elsker pandekager! Manden elsker pandekager! Alt i alt: Familien elsker pandekager! Når jeg alligevel står og laver mad i køkkenet sker det, at jeg får lyst til lige at lave lidt pandekager. Som lidt dessert - og det er jo super nemt!

Denne gang havde jeg en rest mel, en rest mælk, 2 nye æg OG omkring 100 g lys chokolade fra da jeg lavede de skønne chokoladedyppede jordbær! - så jeg skulle da lige prøve en omgang chokoladepandekager!

Ingredienser

  • 2 dl mel
  • 4 dl mælk
  • 2 large æg
  • 2 knivspids salt
  • Omkring 100 g. lys chokolade
  • 1 spsk. smør

Vejledning

  1. Rør mælk og mel sammen til en jævning
  2. Hæld æg og salt i jævningen og rør godt
  3. Smelt chokoladen og rør den i dejen
  4. Smelt smøret på den pande der skal bruges og hæld smøret i dejen.
  5. Rør dejen godt
  6. Tag tilpas dej i pande og sørg for at fordel det godt (jeg bruger en kande... Det er enkelt, nemt og gør at resten kan ryddes op og vaskes af = overskueligt køkken!)
  7. Hold øje med pandekagen på panden og vend når den er klar.
  8. Tag pandekagen af og drys lidt sukker over

Det færdige resultat

 
Det er ikke lige det bedste billede, men ja... Det allervigtigste er jo smagen ;)
Sputnikken så ret tilfreds ud, da han spiste pandekagerne!
Farmand var da tilfreds nok, men han kan nu bedst lide dem på den gammeldaws måde...
 - og det er jo også fair nok! ;)
Men en super måde at bruge resterne på!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...