torsdag den 6. juni 2013

Kylling med tomatpesto og baconsvøb midt i en lidt underlig tid!

Det er en lidt underlig tid - sådan kan det vist bedst beskrives... Jeg er jo i løntilskud og lige om lidt er skoleåret forbi og det betyder at jeg skal sige farvel til mit løntilskuds-job og derved en MASSE skønne mennesker; kollegaer og elever! Det har været et fantastisk år og jeg har lært super meget! Både godt og skidt! Jeg ville ønske at jeg kunne blive, men sådan er økonomien bare ikke på de danske folkeskoler... Desværre! Det har været hårdt og jeg er træt - jeg mangler at få lov til at have min egen klasse og undervise selv, helt alene, bare mig... Men det skal nok komme - alt andet er bare ikke til at holde ud!

Nå, men i en travl hverdag - som vi jo har - er det bare rigtigt vigtigt, at det at lave aftensmad kan gå stærkt - eller i alt faldt bestå af minimumsarbejde... Men derfor skal det stadig smage godt! Hvis kylling bliver lavet rigtigt smager det FANTASTISK... og bacon - sprødt og lækkert bacon... Det er da også bare super lækkert... Så de to ingredienser sammen... Det er Win-Win ;) Jeg eksperimenterer så lidt med fyldet i sådan en kylling med baconsvøb. I har allerede set min tomatpure/sennep-version - og den smagte lækkert! Jeg fik dog øje på noget tomat-pesto, som var på tilbud og så blev jeg da bare nødt til at prøve det med Kylling/bacon-kombinationen! Det bliver bare ikke meget lettere og helt ærligt... Det smagte fantastisk og er allerede blevet ønsket igen!

- og det her... Det er nemt!

Ingredienser

  • 3 stk. kyllingebryst
  • 3 tsk. tomatpesto
  • 6 stk. baconskiver

Vejledning

  1. Læg 2 skiver bacon på kryds
  2. Placer 1 kyllingebryst på krydset
  3. Smør 1 tsk. tomatpesto over den side på kyllingebrystet, som vender op mod dig.
  4. Sno baconskiverne rundt om kyllingen, så den er pænt pakket ind.
  5. Gør det ved alle tre
  6. Placer på fad og steg i ovnen ved 200 grader i ca. 45-60 minutter - hold øje med dit bacon, det viser bedst hvornår kyllingen er klar.

Det færdige resultat

 
Et stykke færdigt kyllingebryst med tomatpesto og svøbt i bacon.
Lidt lækkert, ik? Eller som Sputnikken siger: MAMMAM!
 
 
Aftenens tallerken: Kylling med tomatpesto og svøbt i bacon, kogte kartofler, fyldte champignon (opskrift kommer senere) og græsk dressing fra Knorr lavet på Änglamark Thise cremefraice fra Thise Mejeri - og det var lige hvad vi trængte til!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...