søndag den 21. april 2013

Bøger og mig...

Fra jeg var helt lille har jeg altid elsket at læse - altid elsket bøger! Jeg har altid elsket at fordybe mig i en anden verden og jeg har både grædt, været rasende, været lykkelig og glad! Jeg føler og er i historien, som en ældre herre engang sagde.
Da jeg blev gravid fik jeg straks at vide "Ja... Nu får du aldrig tid til at læse igen!" - der tog de grueligt fejl! Den første bog var allerede i gang på sygehuset, mens både farmand og Sputnikken sov. Det var en af mine to ynglingsforfatteres bøger - Nemlig Dan Browns Det forsvundne tegn. Vi har rigtig mange bøger herhjemme. Farmand er nemlig ligeså bogtosset - bare en anden slags bøger ;)
Så man kan nok sige, at min søn er vokset op med bøger og... han har allerede sit eget lille bibliotek. Når mor læser eller når mor og far læser, så henter han en af sine egne og så hygger vi ellers! Det er ren kvalitetstid!

Som I måske har lagt mærke til, har jeg på bloggen tilført en side samt lagt en boks, som hedder "Det læser jeg lige nu!". Når jeg er færdig vil jeg skrive en minianmeldelse af bogen - så kan I jo se om det er noget for jer og hvis I har nogle gode bøger, som I tror er noget for mig... Ja... Så endelig skriv!

Lige nu er jeg igang med Slangens Ring af Raymond Khoury. Jeg faldt over forfatteren i forbindelse med et bogudsalg. Det var egentlig bogens titel jeg faldt over... Jeg er nemlig ret vild med bøger med et historisk udtryk og religionslæreren i mig elsker at der er historiske religion i (ex. hvor du får noget at vide om færden eller adfærd osv.) og bogen hed Den sidste Tempelridder. Den er blevet vist et par gange på DR og den er da ok, men bogen... Den er i alt fald min tid værd og den er blevet læst flere gange! Slangens Ring er indtil videre ikke helt så god... Men det kan skyldes, at jeg ikke har haft mulighed for at sidde mig ned og bare læse... Ja... Det lyder jo dumt, når nu jeg er lockoutet... Men vi kommer bare senere i seng, så når hovedet rammer puden falder jeg som regel i søvn frem for at læse mindst 30 minutter som jeg plejer... Men jeg har ikke afskrevet den endnu, for den er også lidt spændende, så jeg glæder mig hver gang til når jeg skal læse næste gang! - og det er da ikke helt skidt! Så der kommer mere om den senere!

Den nye side... Ja, hvad vil  jeg med den? Jo, jeg synes faktisk det kunne være lidt sjov at se hvor meget jeg EGENTLIG læser...! Læser jeg lige så meget som jeg egentlig tror eller læser jeg mere? Hvad er det egentlig jeg læser og hvor meget læser jeg egentlig på et år og hvornår læser jeg mest? Så derfor laver jeg den nye side! Glæder mig til at fylde lidt på den!

Alt i alt: Det her en madblog med en tendens til bøger!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...