fredag den 16. august 2013

Daimis

Jeg har altid haft en svaghed for daim - så er det sagt! Så... Ligesom jeg har en svaghed for marcipan, vanilje og blåbær... ja... Så er det bare en af de madvarer, som jeg elsker at eksperimentere lidt med i min madlavning. Derfor var denne is også ca. nr. 2 is jeg fik eksperimenteret mig frem til at lave - dengang jeg begyndte at lave is! - og ja, igen er det på lavet på gammeldaws vis!

Ingredienser

  • 200-300 g. Daim (Jeg bruger disse, da de giver den bedste smag - synes jeg)
  • 6 bæger past. æggeblommer (det giver en den mest cremede smag - men man kan også nøjes med 3 bægere, hvilket svarer til 6 æggeblommer)
  • 70 g. rørsukker
  • ½ l. fløde

Vejledning

  1. Rør æg, sukker og vanilje til et tyk æggesnaps
  2. Hak chokoladen og hæld den i æggesnapsen
  3. Rør fløden til flødeskum!
  4. Hæld halvdelen af flødeskummet i æggesnapsen hurtigt, men forsigtigt.
  5. Når det er ensartet hældes resten af flødeskummet i og det hele vendes hurtigt til det er ensartet - pas på at du ikke slår luften ud af det!
  6. Hæld i den form det skal fryses i (evt. en kasse) og så i fryseren. Jeg plejer mindst at lade det fryse i 18 timer før den bliver serveret.

Det færdige resultat


Den er lækker at rulle til kugler, den er lækker at se på og den er ssåååååå lækker at spise!
Prøv den! Det er din tid værd - og så tager det jo næsten ingen tid at lave den!
- i alt fald ikke det arbejde jeg rent faktisk skal lave!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...