søndag den 4. august 2013

Boganmeldelse: Morderisk bedrag af Dan Brown

Jep - jeg har rigtig haft tid til at læse i ferien - og når jeg har ferie køber jeg både nye bøger, men vender også tilbage til mine ynglingsforfattere! Denne sommer er det blevet til to af Dan Browns og jeg har nydt det!

Jeg er gået i gang med den næste, men hold fast tiden er blevet markant mindre! Så der går nok lidt tid før den næste boganmeldelse kommer!

Men først:

Titel og forfatter:

Morderisk bedrag af Dan Brown

Fakta:

Antal sider: 549
Genre: Spænding
Udgivet: 2008

Plot - i følge saxo.com:

Efterretningsagenten Rachel Sexton og videnskabsmanden Michael Tolland skal undersøge sagen om en meteor på Nordpolen, der skulle bevise, at der er liv andre steder i rummet, men sagen er politisk sprændstof.

Anmeldelse:

Jeg er jo ret vild med Dan Brown og hans skrivestil, så det kommer nok ikke som den største overraskelse, at jeg er glad for bogen. Plottet er rigtig godt og Browns personkartotek er rigtig godt. Slutningen er glædeligt overraskende, men bogen kan godt blive lidt langtrukket - især taget i betragtning at den egentlig kun varer ca. 1 døgn. Han tager igen fat i nogle essentielle problemer, virkelige kampe og historisk begivenheder - og han vender og drejer det, så man spørger sig selv "Hvornår er nok nok?" og "Kan det virkelig være rigtigt?" samt "Hvornår vinder moral og følelser over økonomi og fornuft - hvornår gør det ikke? og hvornår er der et højere formål?"

Det er IKKE hans bedste bog - faktisk er det nok den jeg er mindst glad for - men jeg er stadig rigtig glad for den her bog! Jeg nyder at drømme mig ind i hans verden og flyve ind i hans personkartotek. Jeg nyder at bliver tage på en rutsjebanetur igennem et væld af følelser, principper og meget mere. Så jo, jeg vil anbefale den! Uden problemer!

Karakter:

3,5 ud af 5!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...