torsdag den 8. august 2013

Eksperiment: Sunde pandekager ud fra køkkenets råvarer med lidt "varmet" blåbær

Nogle gange får man lyst til at spise noget sundt og man  får lyst til at eksperimentere... - det var sådan jeg havde det i dag! Jeg havde så også lyst til pandekager! Da de skulle være sunde... ja... så duede ynglingsopskriften ikke helt og da der ingen bananer var... Ja.. så duede paleo-pandekagerne heller ikke... Så jeg blev nødt til at eksperimentere og det gik faktisk godt!

I mit køleskab fandt jeg æg, æggehvider og hytteost - det måtte kunne bruges! Ellers tænkte jeg, at man måske kunne bruge knækkede rugkerner og havregryn frem for mel? Tja, det skulle i alt fald prøves - og smagen? Vaniljepulver er vores ven ;)

Ingredienser

  • 2 hele æg
  • 1 bæger æggehvide
  • 1 dl havregryn
  • ½ dl knækkede rugkerner
  • 2 store spsk. hytteost
  • 1 tsk vaniljepulver

Vejledning

  1. Blend havregryn og knækkede rugkerner i minihakkeren, blenderen eller andet i den dur indtil det er meget fint - skal minde om mel!
  2. Bland alle ingredienserne sammen og rør det godt sammen - jeg bruger Frk. Kenwood ;)
  3. Varm panden godt op og tilsæt evt. lidt kokosolie (bare til første pandekage)
  4. Bag/steg på panden - ca. 1 dl pr. gang - og bruge evt. en kniv eller andet til at fordele dejen ud.

Det færdige resultat


Nååå ja... Jeg fik jo også lige lavet lidt blåbærkompot/blåbærsirup et eller andet...
Det kommer der en opskrift på!
(For selvom det var lidt hovedkuls smagte det godt nok super godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...