mandag den 1. juli 2013

Stop spild af mad-burger: Burger med resterne af en amerikanersteg

Det er egentlig ret logisk: Hvorfor smide mad ud, som kan bruges? Det giver ikke mening, vel? Derfor synes jeg egentlig at det er ret logisk denne "Stop spild af mad"-kampagne der kører. Men derfor sker det nu alligevel at jeg også smider ud... Ex. Hvis man har købt stort ind til en skøn maduge, og så ligger syg... og manden egentlig mest tænker i overlevelse og derfor server pasta, pasta og pasta... Nemt, men måske ikke helt "Stop spild af mad"-agtigt!

Men den kampagne snakker både til min fornuft, mit logik, min samvittighed og min pengepung! Derfor kom jeg på en lidt sjov ide, da jeg en aften stod og så på resterne af en amerikanersteg... Der var for lidt til et helt måltid til familien, men for meget til en madpakke... Så kom jeg tilfældigvis til at se på en pakke burgere i skabet og så gav det ligesom sig selv! Næste aften fik vi: Stop spild af mad-burger med amerikanersteg! Nemt, godt og rigtig "Stop spild af mad"-agtigt!

Ingredienser

  • Burgerboller
  • Tynde skiver af en amerikanersteg
  • Icebergsalat
  • Tomater
  • Agurker
  • Ketchup

Vejledning

  1. Varm bollerne i ovnen
  2. Varm kødet i microovnen
  3. Skær salat, tomat og agurk
  4. Så skal den samles! Burgerbund, ketchup, amerikanersteg, salat, tomat, agurk, ketchup og burgertop!

Det færdige resultat


 
Et ret utydeligt billede! Men det viser da lidt hvad det handler om! ;)
 
 
... og fra den anden side... UPS! Ja... Glemte alt om billeder, så... UPS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...